fredag 15. april 2011

Hoya og sag...

Tja, akkurat i dag er det mine Hoyaer som har tatt min tid..
Jeg trenger visst en hel helg til dem....
Hoya kalles også Porselensblomst eller Bestemorsblomst, men oss samlere imellom er det Hoya ;)) 
H. = Hoya            
Sheiken steller med sine apparater,
unevnelige forskjellig typer sagegreier og bankeutstyr som gir forskjellig lyd og har selvfølgelig lange ledninger og sånn...   S. = Sag





Her er 3 bilder av en Hoya Grasillis Davidcummingii...



H.Curtisii

 
H.Guppy

En sag, min sag.... 

S.Manuell rød

...men den nekter han å bruke... høh..fin den vel?


 

H.Retusta og H.Bilobata

Sheiken har altså gått til innkjøp av egen sag som han kan bruke ved behov når han er på arbeidsleir hos meg...




S.Manuell blanc, por Homme









S.Manuell blanc, por Homme

Jeg synes karfolk av i dag er blitt unødvendig jålete jeg,
en sag er en sag...
H.Archiboldiana

Dessuten så har jeg èn sag til jeg, men det er en "biffsag" og kommer ikke ut av kjøkkenet.
S. Manuell, por Biff
Den finner han ikke, for den ligger i gryteskapet 10HI

3 kommentarer:

  1. Jammen fikk du sagt mye artig om sagen. Det er kanskje greit å ha egne verktøy som andre ikke vil bruke, da ligger de iallefall på plass.
    Hmm. Kanskje jeg skal male mine rosa? Får de ligge i fred da tro? Det var forresten flotte blomsterarrangement dere hadde i det forrige innlegget ditt.

    SvarSlett
  2. Sånn er det med den sagen! Spennende planter du har!

    SvarSlett
  3. Sannelig var det sager og ting her:O) Sist jeg var her, fikk jeg ikke til å kommentere, så prøver igjen nå;)
    Har hørt om merket søs jensen selv, dansk tror jeg;)
    Nyt påska videre, klem fra meg;)

    SvarSlett